Výchozí situace
Klient, významná výrobní společnost, se dlouhodobě potýkal s problémy v logistice. Dodací lhůty byly nevyrovnané, náklady na přepravu rostly a časté zpoždění zásilek mělo negativní dopad na spokojenost zákazníků. Firma proto oslovila naše interim manažery s cílem najít efektivní řešení.
Analýza a návrh řešení
Během prvních týdnů proběhla detailní analýza logistických procesů a to od plánování tras přes skladové hospodářství až po spolupráci s dopravci. Identifikovali jsme neefektivní využívání kapacit a slabou koordinaci mezi výrobou a logistikou. Navrhli jsme centralizované plánování přeprav a lepší využití IT nástrojů pro monitoring dodávek.
Implementace změn
Ve spolupráci s týmem klienta jsme zavedli nový systém plánování, optimalizovali trasování a vyjednali výhodnější smlouvy s dopravci. Současně jsme zavedli pravidelný reporting klíčových ukazatelů (včasnost dodávek, průměrné náklady na přepravu, vytížení vozidel). Tyto kroky umožnily rychlou a měřitelnou změnu.
Výsledky
Výsledkem bylo zkrácení dodacích lhůt o 30 %, snížení nákladů na přepravu o 22 % a zvýšení včasnosti dodávek na 98 %. Firma tak dosáhla nejen finančních úspor, ale i vyšší spokojenosti zákazníků. Interim manažer poté předal stabilizované procesy internímu týmu a zajistil hladký přechod na dlouhodobý model řízení logistiky.